NICM
  • Home
  • Over NICM
  • Testimonials
  • Contact





3 vragen over BIG Data & Customer Insights

On 13 okt, 2014
CRMTalent
By : Arend-Jan Nijhuis
No Comments
Views : 2754

28 oktober 2014 PIM themasessie over BIG Data met mooie cases van IBM en bol.com

1)- Big data is al een tijdje een hype woord. Hoe verdiepen jullie je in deze term met deze sessie?

Big Data is inderdaad een modewoord maar het is ook een logisch verlengstuk van de ontwikkelingen in ons vakgebied.

In de wereld van Retail, FMCG, Telecom en Banking is al heel erg lang sprake van de beschikbaarheid van grote data hoeveelheden die in combinatie met klant (-en kaarten) gegevens al lang een grote bron zijn voor analyses.

De verdere ontwikkeling van digitalisering van verkoop processen zorgt voor een uitbreiding van identificatie van touchpoint informatie (kanalen, devices, klant- en prospect contacten) en meer inzicht in de verandering van traditionele Push- naar Pull marketing concepten.

We zetten in deze sessie een breed kader neer en starten met een meer generieke beschrijving van de context, laten vervolgens door een hoogleraar en auteur mogelijkheden zien en zullen dan inzoomen op 2 specifieke cases.
2) – Hoe zien jullie big data op de korte termijn en lange termijn verder ontwikkelen?

De trend is duidelijk: de hoeveelheid data neemt toe, opslag van data wordt goedkoper, daarnaast worden processoren nog altijd met krachtiger.

Voor de korte termijn zorgen tools en dashboards dat steeds meer van de informatie behoefte gestandaardiseerd te beantwoorden is.

Voor de lange termijn speelt het achterhalen van daadwerkelijke koopmotieven op basis van transactie details. De intenties en de noodzaak om causaliteit en modellering te gebruiken zullen verder toenemen.
Data behandeling vraag deskundigheid in de verwerking, het stellen van de juiste vraag blijft cruciaal, eerst nadenken welk issue probeer je op te lossen. Alle nieuwe kanalen en databronnen dynamiseren. Bronnen die erbij komen kunnen weer een nieuwdeel van de puzzel leveren die leid tot een sneller besluit, meer omzet, betere marge en hogere winst bij bestaande en nieuwe klanten.

De Omni-channel process elementen worden in toenemende mate belangrijk.

Het is met data net als met de marketing Euro niet alles is even relevant of effectief maar je kunt steeds beter bepalen welk deel van je marketinginvestering dat wel is.

3) – Wat kunnen deelnemers leren van de cases die worden gepresenteerd tijdens sessie?

De Cases zullen meer inzicht verschaffen in de rol van technologie, de kracht van de interactie tussen aankopen, data analyses en interpretaties.
Daarnaast wordt ook duidelijk dat online sales steeds meer- en beter inzichtelijk geeft wie de klant is en welke voorkeuren een klant heeft en hoe iemand tot zijn aankoop is gekomen.

Arend-Jan Nijhuis
PIM Bestuurslid en directeur CRMTalent



Previous Post Next Post 

About The Author

Arend-Jan Nijhuis

Interim- en Change Manager op het gebied van data, analytics en data science in het commerciƫle domein. Zeer sterke affiniteit voor innovaties en digitalisering van klantrelaties, marketing, sales en business processen.


Number of Posts : 7
All Posts by : Arend-Jan Nijhuis

Leave a Comment

Click here to cancel reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>





Agenda

maart 2021
M D W D V Z Z
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« dec    

Meest recente berichten

  • 9 december 2014, Smart Data & Customer Insights Strategie, ING en Gewoon Energie
  • DE BRUG TUSSEN (SOCIAL) CRM & DIGITAL MARKETING!
  • 3 vragen over BIG Data & Customer Insights
  • GaGanomics en Digital Customer Engagement!
  • Thush CRM Professional van het Jaar 2014

Recente reacties

    Archief

    • december 2014
    • november 2014
    • oktober 2014
    • september 2014
    • augustus 2014

    Categorieƫn

    • Change Management
    • CRMTalent
    • Kennis en Opleiden

    Meta

    • Inloggen
    • Berichten feed
    • Reacties feed
    • WordPress.org

    Copyright NICM, 2017